İklim Krizi ve Eğitime Etkisi Raporlandı: UNICEF Uyarıyor
Geçen yaz, iklim krizi özellikle ölümlerin ve yangınların artmasıyla tarihindeki en yıkıcı dönemlerden birini yaşadı. Bu kriz sadece can almamakla kalmadı, aynı zamanda milyonlarca insanın göç etmesine, yaşamlarının değişmesine neden oldu.
Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF), iklim krizinin eğitim üzerindeki etkilerini içeren bir rapor yayımladı. Raporda, sıcak hava dalgaları, tropikal siklonlar, fırtınalar, seller ve kuraklık gibi aşırı iklim olaylarının eğitimi nasıl etkilediği vurgulandı ve mevcut eğitim krizinin daha da derinleştiği belirtildi.
Okulların Kapanmasına Yol Açan En Yaygın Tehlike: Sıcak Hava Dalgaları
2024 yılında okulların kapanmasına en çok sebep olan iklim tehlikesinin sıcak hava dalgaları olduğu raporda ifade edildi. Nisan ayında sadece 118 milyon öğrencinin bu durumdan etkilendiği bilgisi paylaşıldı.
Rapora göre, 2024 yılında en az 85 ülkede 242 milyon öğrencinin eğitimi aşırı iklim olayları nedeniyle kesintiye uğradı. Güney Asya, bu eğitim kesintilerinden en çok etkilenen bölge oldu ve 128 milyon öğrencinin eğitime ara vermek zorunda kaldığı ortaya kondu.
Aşırı iklim olaylarından etkilenen öğrencilerin yaklaşık yüzde 74’ü düşük ve orta düzey gelirli ülkelerde bulunmaktadır. Raporda aynı zamanda hiçbir bölgenin bu durumdan tamamen etkilenmediği vurgulandı.
Raporda İtalya’da Eylül 2024’te yaşanan şiddetli yağış ve sellerin 900 binden fazla öğrencinin eğitimine ara vermesine neden olduğu, Ekim ayında ise İspanya’da 13 bin çocuğun derslerinin durdurulduğu belirtildi.
Eğitim sistemlerinin öğrencileri koruma konusundaki yetersizliğine dikkat çekilen raporda, iklim odaklı finansman yatırımlarının düşük kaldığı ve küresel verilerin bu tür eğitim kesintileri konusunda sınırlı olduğu ifade edildi.
“Çocuklar Daha Savunmasız”
Raporda yer alan UNICEF İcra Direktörü Catherine Russell, çocukların daha güçlü ve sık sıcak hava dalgaları, fırtınalar, kuraklık ve seller gibi hava koşullarının etkilerine daha savunmasız olduğuna değindi. Russell, geçen yılın şiddetli hava olaylarının birçok öğrencinin derse gidememesine ve hem sağlık hem de uzun vadeli eğitimlerini etkilemesine neden olduğunu belirtti.
Russell ayrıca eğitimin iklim tehlikeleri nedeniyle en sık kesintiye uğrayan hizmetlerden biri olmasına rağmen, iklim politikaları tartışmalarında genellikle göz ardı edildiğine dikkat çekti.
More Stories
Vali Zorluoğlu’ndan Silvan Barajı İncelemesi
Çivril’de Kayıp Kadının Cesedi Komşunun Bahçesindeki Çuvalda Bulundu
Bayburt’ta Tarihi Eser Operasyonu