Bu ucuz sonbahar sebzesinde limondan daha fazla C vitamini var

Balkabağının faydaları

Balkabağı yemenin mide-bağırsak sistemine olumlu etkisi olduğunu ve kan kolesterol düzeyinin düşürülmesine yardımcı olduğunu da ekliyor.

Kabak posası ve çekirdeği güçlü besinler içerir: B, A, C, E vitaminleri, diyet lifi, potasyum, demir, kalsiyum, magnezyum, fosfor, bakır, manganez, sodyum ve çinko.

Bu sebze iyi bir antioksidan, magnezyum, çinko ve yağ asitleri kaynağıdır ve yaşlılarda kalp sağlığının korunmasına yardımcı olur.

Kabak zengin bir lif, potasyum ve C vitamini kaynağıdır, sağlıklı kan damarları için faydalıdır.

Balkabağı zengin bir beslenme mide, meme, akciğer, prostat ve kolon kanseri riskini azaltmaya yardımcı olabilir.

Balkabağı, vücutta sağlıklı kolesterol seviyelerini korumak için çok faydalı olan büyük miktarda fitosterol içerir.

A vitamini (beta-karoten) açısından zengindir. Beta-karoten görmeyi iyileştirmek için en yararlı vitamindir.

Balkabağı ayrıca önemli miktarda C ve E vitamini içerdiğinden göz dokusunun sağlıklı kalmasına ve güneşe maruz kalmanın neden olduğu hasarlardan korunmasına yardımcı olabilir.

Balkabağında çok sayıda antioksidan ve fitokimyasalın varlığı vücudun bağışıklık sistemini güçlendirir, beyaz kan hücrelerinin verimliliğini arttırır ve yaşlıların çeşitli enfeksiyonlara karşı direncini arttırır; ayrıca kabak vücudumuzun kendi başına üretemediği bir amino asit olan L-triptofan açısından da zengindir. Bu amino asit mutluluk duygusunu harekete geçirerek depresyon belirtilerini azaltır.

Balkabağı çok yönlü bir besindir. Fırında pişirilebilir, haşlanabilir, kızartılabilir, buharda pişirilebilir veya mikrodalgada pişirilebilir. Pişirirken fazla pişirmeniz tavsiye edilmez , besin miktarını azaltır ve kalitesini kötüleştirir. Balkabağını pişirirken suyun turuncuya döndüğünü görürseniz bu, balkabağının değerli beta-karoteninin bir kısmını kaybettiği anlamına gelir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x